Dzięki współpracy z firmą Cortland uczniowie naszej szkoły przez 3 tygodnie mają możliwość zapoznania się z rozwiązaniami IT proponowanymi przez Apple – potentata w zakresie wdrażania nowych technologii w edukacji. Jednym z takich rozwiązań jest wykorzystanie aplikacji do wzbogacania treści nauczania poprzez iPady. Nasi nauczyciele już zostali przeszkoleni w zakresie sposobów wykorzystania tychże rozwiązań na zajęciach lekcyjnych. Wśród najczęściej wymienianych możliwości iPada w kontekście jego wykorzystania w nauce i edukacji pojawiają się personalizacja aplikacji i gromadzonych zasobów, współpraca z innymi użytkownikami (np. wspólne tworzenie dokumentów), kształtowanie swoistego indywidualnego środowiska nauczania i uczenia się (Personal Learning Environment), tworzenie multimedialnych treści, czytanie, słuchanie, oglądanie (a przy tym komentowanie, notowanie, dzielenie się tymi treściami), łatwa komunikacja z innymi użytkownikami sieci oraz intuicyjna organizacja i zarządzanie zgromadzonymi dokumentami. Warto także zwrócić uwagę na coraz większą liczbę książek przygotowanych z myślą o użytkownikach iPadów. Są to w dużej części publikacje, które odznaczają się bogatą multimedialnością (wideo, zdjęcia, audio, interaktywne animacje, diagramy i obiekty 3D, linki do innych dokumentów). Często nazywane są książkami interaktywnymi lub wirtualnymi. Każdy z tych dokumentów oferuje uczniom oryginalny przekaz edukacyjnych i multimedialnych treści. Oprócz zapoznania się z tekstową charakterystyką problemów możemy także obejrzeć sekwencje wideo poświęcone poszczególnym tematom, skorzystać z dodatkowych informacji zamieszczanych na zewnętrznych stronach internetowych, ze zintegrowanych z książką interaktywnych map z opisami ciekawych miejsc, powiększać tekst i zawarte w dokumencie elementy graficzne (zdjęcia, diagramy, obiekty 3D). Dodatkowo te interaktywne „książkowe aplikacje” są często automatycznie aktualizowane o nowe informacje.