Robotyka i języki obce dla uczniów klas VI-VIII
Projekt „Robotyka i języki obce jako dziedziny łączące ludzi oraz przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu” ma na calu rozwijanie kompetencji kluczowych jego uczestników. Realizowany jest we współpracy z doświadczoną placówką edukacyjną Institut Escola Mare de Déu del Portal znajdującą się w hiszpańskiej miejscowości Batea. Opiera się on o nowoczesne metody przekazywania wiedzy z zakresu robotyki oraz języków obcych. Robotyka jako dyscyplina ponadnarodowa oraz ponad wszelkimi podziałami pozwala łączyć ludzi niezależnie od języka w jakim się porozumiewają jej pasjonaci. Jest to także doskonała metoda na włączanie do wspólnej pracy uczniów z wszelakimi dysproporcjami. Dysproporcje te są spowodowane w dużej mierze czynnikami społeczno-ekonomicznymi. Już samo uczestnictwo w zajęciach przygotowawczych, podczas których dzieci będą się uczyć podstaw robotyki, programowania i myślenia algorytmicznego pozwala na przełamywanie barier powstających podczas codziennych, rutynowych zadań. Robotyka, dzięki wykorzystywaniu umiejętności manualnych oraz zdolności myślenia przestrzennego jest uznawana jako jedna z najlepszych dyscyplin rozwijających twórcze myślenie oraz wpływających na postępy w innych przedmiotach szkolnych. Pasja robotyką pozostaje na długie lata stając się często pomysłem na przyszłość oraz planem na zdobycie zawodu, który będzie się kochaś przez całe życie. Projekt nasz, trwający 12 miesięcy ma na celu połączenie nauki robotyki z koniecznymi w tej dziedzinie językami obcymi. Wybrana na podstawie regulaminu rekrutacji grupa 24 uczniów zakwalifikowanych do projektu będzie uczestniczyć w zajęciach przygotowawczych z robotyki, języka angielskiego oraz języka hiszpańskiego.
Pliki do pobrania poniżej:
Wizyta przygotowawcza w ramach projektu POWER
Przygotowania do realizacji projektu POWER pn. „Robotyka i języki obce jako dziedziny łączące ludzi oraz przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu” rozpoczęte!
Dwoje nauczycieli obecnie bierze udział w wizycie przygotowawczej w partnerskiej szkole w Batei (Hiszpania). Celem wizyty jest ustalenie szczegółów pobytu dwóch 12-osobowych grup uczniów podczas mobilności, które mają się planowo odbyć w kwietniu i czerwcu.
Przed wyjazdami uczniowie będą brać udział w zajęciach przygotowawczych z robotyki i informatyki, języka angielskiego, języka hiszpańskiego oraz kulturowo-organizacyjnych celem pogłębienia wiedzy z zakresu znajomości kraju partnerskiego.
#MyodMaczkaErasmusplus #erasmusplus #spain #poland #batea #spboguchwala
Wizyta przygotowawcza zakończona!!
Wizyta przygotowawcza w szkole partnerskiej w Batei (Hiszpania) w ramach projektu POWER pn. „Robotyka i języki obce jako dziedziny łączące ludzi oraz przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu” zakończona!!
Nauczyciele biorący udział w tej wizycie ustalili wszelkie szczegóły przyjazdu naszych uczniów. Teraz pozostaje dobrze wykorzystać czas na zajęcia przygotowawcze z robotyki i informatyki oraz języka angielskiego i hiszpańskiego przed dwoma wyjazdami.
#MyodMaczkaErasmusplus #erasmusplus #spain #poland #batea #spboguchwala
Zajęcia przygotowawcze realizowane w ramach projektu „Robotyka i języki obce jako dziedziny łączące ludzi oraz przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu”, których zwieńczeniem będzie tygodniowa mobilność w szkole partnerskiej w hiszpańskiej miejscowości Batea.
Pierwsza mobilność uczniów w ramach projektu POWER!!
19 kwietnia 2022 dwunastu uczniów wraz z trojgiem opiekunów udało się do Batei (Hiszpania) by realizować założenia projektu POWER. Jest to dopiero początek przygody naszej szkoły z realizacją projektów międzynarodowych.
20 kwietnia 2022 to kolejny dzień mobilności w szkole partnerskiej w Batei. Odbyły się m. in. zajęcia zapoznawcze w j. angielskim oraz rozpoczęcie rywalizacji z robotyki. Dzięki zajęciom przygotowawczym, otwartości i przyjaznej atmosferze, integracja uczniów przebiegła w sposób naturalny. Praca w zespołach hiszpańsko-polskich dała możliwość rozwinięcia komunikacji i wprowadzenia zasad „teamwork” w praktyce.
Trzeci dzień naszego pobytu w Batei to przygotowanie do rywalizacji Robot Sumo i pierwsze testowe walki robotów, które wzbudziły ogromne emocje zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli. Popołudniową porą na batejskiej murawie odbyło się fascynujące spotkanie sportowe – mecz piłki nożnej Batea-Boguchwała, zakończony wynikiem 2-5. Zwieńczeniem dnia pełnego wrażeń był spacer po malowniczej okolicy.
Założenia projektu to także poznanie kulturowe, więc piątek, 22 kwietnia, upłynął nam pod znakiem wycieczki do Tarragony. Po przyjeździe na miejsce, nasi uczniowie w grupach z hiszpańskimi kolegami zwiedzali największe atrakcje tego miasta przy użyciu aplikacji mobilnej. Jednak najbardziej wyczekiwanym punktem programu była wizyta na plaży i wodne szaleństwa przy sprzyjającej pogodzie. Przed powrotem do Batei, czekając na autokar, odwiedziliśmy galerię handlową ku uciesze damskiej części grupy.
W sobotę, 23 kwietnia, uczniowie wraz z nauczycielami uczestniczyli w obchodach corocznego święta Katalonii „El Día de Sant Jordi” – Dzień św. Jerzego, patrona Katalonii. Mężczyźni w tym dniu obdarowują kobiety różami, a kobiety odwzajemniają się podarunkiem w postaci książki. Następnie nasi uczniowie kibicowali lokalnym drużynom młodzieżowym w meczu piłki nożnej. Sobotnie popołudnie zaś spędziliśmy na wycieczce malowniczą trasą Parku Narodowego do Sanctuary of La Fontcalda. Nasze nogi zmęczone drogą mogły odpocząć w ciepłym źródełku, oczy nasycić się magią i urokiem tego miejsca, a umysły chłonąć ciszę i piękno otaczającej przyrody.
Kolejny dzień dla uczestników projektu POWER (24 kwietnia) rozpoczął się od niespodzianki przygotowanej przez uczniów – zaproszenie do udziału w corocznej akcji sadzenia drzewek. Natomiast niedzielne popołudnie upłynęło pod znakiem podsumowania tygodniowej pracy oraz pożegnalnego obiadu z naszymi gospodarzami. Polsko-hiszpańskie zespoły rozegrały emocjonujące pojedynki robotów, a lunch przygotowany przez rodziny uczniów był okazją do spróbowania lokalnych i tradycyjnych potraw. Na zakończenie odbył się mecz piłki nożnej.
W poniedziałek, 25 kwietnia, nadszedł czas na pobyt w Barcelonie. Był to dzień zwiedzania i odpoczynku po całym tygodniu ciężkiej pracy i nauki oraz czas na zakup pamiątek. Uczniowie z opiekunami spacerowali pięknymi uliczkami Barcelony podziwiając słynne budowle, jak np. Sagrada Familia, Torre Abgar. Spełniło się także marzenie wszystkich uczestników wyjazdu, czyli popołudnie spędzone na plaży. Był to także dzień podsumowania wyjazdu. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że spędzili aktywny czas, nawiązali nowe, ciekawe znajomości z uczniami z hiszpańskiej szkoły, ćwiczyli swoje kompetencje językowe jak i społeczne. Nauczyciele jednym głosem mówią, że są dumni z całej grupy, która godnie reprezentowała naszą szkołę podczas całego wyjazdu. Krótko mówiąc był to bardzo ciekawy i udany wyjazd.
Nadszedł czas na powrót do Polski… We wtorek, 26 kwietnia, wczesnym rankiem grupa realizująca projekt POWER udała się na lotnisko w Barcelonie. Drogą powietrzną szczęśliwie dotarliśmy do Krakowa, skąd busem pojechaliśmy do naszej Boguchwały. Podróż przebiegła spokojnie i planowo pojawiliśmy się na parkingu przy kościele, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice naszych uczniów.
Tak więc I mobilność w ramach projektu POWER zakończona!!
#MyodMaczkaErasmusplus #POWER #frse #Boguchwała #Batea #spboguchwala
Druga mobilność uczniów w ramach projektu POWER!!
4 czerwca 2022r. dwunastu uczniów z klas VIII wraz z trzema nauczycielkami – p. Moniką Mlaś-Bieniasz, p. Agatą Rąpałą i p. Beatą Turek udało się do Hiszpanii, by realizować założenia projektu POWER. Po przylocie do Barcelony pojechali do Tarragony, gdzie spędzili dwa dni poznając hiszpańską kulturę.
5 czerwca, czyli drugi dzień mobilności uczniów w ramach projektu POWER, grupa przebywająca w Hiszpanii spędziła w całości na zwiedzaniu pięknej Tarragony. Spacerując podziwialiśmy urokliwe zakątki miasta. Był także czas na zakup pamiątek. Jednak najbardziej wyczekiwanym punktem tego dnia była wizyta na plaży i wodne szaleństwa przy sprzyjającej, letniej już pogodzie. Podsumowując, była to bardzo aktywna niedziela.
Trzeci dzień to dalsze zwiedzanie Tarragony, czyli rozkoszowanie się pięknymi zakątkami miasta. Podziwialiśmy malownicze widoki wokół i korzystaliśmy ze słonecznej pogody. Po południu natomiast udaliśmy się do Batei, gdzie od wtorku (7 czerwca) rozpoczynały się dla naszych uczniów zajęcia w partnerskiej szkole wraz z hiszpańskimi kolegami.
Kolejny dzień mobilności w szkole partnerskiej w Batei to m. in. zajęcia integracyjne w języku angielskim i hiszpańskim oraz zapoznanie z historią miasteczka podczas spaceru po malowniczej okolicy. Uczniowie podzieleni na zespoły rozwijali komunikację i doskonalili pracę w grupie. Po południu młodzież z obu szkół spędziła wspólnie czas wolny.
8 czerwca, kolejny dzień pobytu w Batei to przygotowanie do rywalizacji Robot Sumo i pierwsze testowe walki robotów. Każda grupa włożyła wiele starań w swój projekt. Przerwy międzylekcyjne uczniowie spędzali na boisku szkolnym, gdzie odbywały się rozgrywki hiszpańsko-polskie. Po zajęciach uczniowie wraz z nauczycielami udali się na wspólny lunch do miejscowej restauracji. Popołudnie uprzyjemniła wizyta u lokalnego winiarza Altavins Viticultors, gdzie przedstawiono proces produkcji wina. Zwieńczeniem dnia pełnego wrażeń był spacer o zachodzie słońca po malowniczej okolicy.
Czwartek (9 czerwca) rozpoczął się od zajęć szkolnych, podczas których uczniowie ulepszali wykonane dzień wcześniej modele robotów i sprawdzali czy są gotowe do finałowych walk. Przedstawiciele grup brali udział w zajęciach sterowania dronami. Wolne popołudnie w iście letniej aurze sprzyjało integracji boguchwalskiej i batejskiej młodzieży: piłka nożna, spacery, wizyta w domu jednego z uczniów. Wierzymy, że wspólnie spędzony czas zaowocuje wieloletnimi przyjaźniami.
10 czerwca (piątek) to ostatni dzień zajęć szkolnych z naszymi hiszpańskimi partnerami. Z samego rana, gdy jeszcze temperatura na to pozwalała, odbyła się krótka wyprawa po malowniczej okolicy. Po powrocie z ciekawej wędrówki nastąpiło podsumowanie tygodniowej pracy. Polsko-hiszpańskie zespoły rozegrały emocjonujące pojedynki robotów. Na zakończenie zostały rozdane certyfikaty uczestnictwa w projekcie. Piątkowe popołudnie natomiast upłynęło pod znakiem pożegnań.
W sobotę, 11 czerwca, wczesnym rankiem uczestnicy projektu udali się na lotnisko w Barcelonie. Następnie drogą powietrzną szczęśliwie dotarli do Krakowa, skąd busem pojechali do Boguchwały. Podróż przebiegła spokojnie i cała grupa planowo pojawiła się na parkingu przy kościele, gdzie czekali stęsknieni rodzice naszych uczniów.
Tym samym nasza II mobilność w ramach projektu POWER została zakończona!!
#MyodMaczkaErasmusplus #POWER #frse #Boguchwała #Batea #spboguchwala
Comments are closed.