Plan Pracy Samorządu Uczniowskiego

Szkoły Podstawowej w Boguchwale

na rok szkolny 2019/2020

Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:

  • Reprezentowanie całej społeczności uczniowskiej szkoły.
  • Tworzenie warunków samorządności, partnerstwa, demokratycznych form współżycia i współodpowiedzialności za funkcjonowanie szkoły.
  • Pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności uczniów w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Dyrektorem Szkoły.
  • Praca na rzecz innych i pomoc potrzebującym.
  • Organizowanie konkursów oraz różnorodnych akcji na terenie szkoły.
  • Organizacja dyskotek i zabaw szkolnych.
  • Przygotowanie pocztu sztandarowego, który reprezentuje społeczność uczniowską na uroczystościach szkolnych i państwowych.
  • Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły.

Założenia na rok szkolny 2019/2020:

  • Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
  • Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
  • Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
  • Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
  • Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych;
  • Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach.

Prace w ciągu roku szkolnego:

  • organizowanie zebrań samorządu uczniowskiego
  • współdziałanie z władzami szkolnymi i wychowawcami klas
  • prowadzenie gazetki ściennej samorządu uczniowskiego
  • udział w akcjach charytatywnych
  • współudział w uroczystościach szkolnych, kościelnych i środowiskowych (udział Pocztu Sztandarowego)
  • współpraca z dyrekcją szkoły, wychowawcami klas, Wolontariatem Studenckim
  • pomoc przy organizacji uroczystości szkolnych
  • prowadzenie zbierania inicjatyw uczniowskich (ankiety klas, skrzynka inicjatyw dla SU, rozmowy z uczniami)
  • systematyczne prowadzenie Kolorowych Dni Bez Pytania (uczniowie posiadający trzy rzeczy ubioru w wyznaczonym kolorze, lub dwie rzeczy w ubiorze i inny element (ozdoba, „makijaż”, gadżet nawiązujący do tematu dnia uzyskuje prawo do zwolnienia z pytania w tym dniu bez konsekwencji)
  • ustalenie w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną zasad przeprowadzenia rankingu klas  KLASA W PUNKTna zakończenie I i II semestru. (średnia klasy, frekwencja,  średnia punktów klasy, udział w akcjach ekologicznych, konkursy międzyklasowe, itp.

                                                                            Opiekunowie SU: Katarzyna Guzy, Renata Ludera

Comments are closed.