Pierwsza mobilność uczniowska w ramach akredytacji Erasmus+ w roku szkolnym 2024/2025 rozpoczęta

W dniu 10.11.2024 grupa 14 uczniów z 3 nauczycielkami – p. Agatą Rąpałą, p. Anną Chruściel i p. Moniką Mlaś-Bieniasz, wyjechała do Esparreguery w Hiszpanii, gdzie mieści się partnerska szkoła Institut El Castell.
Pierwszy dzień w szkole (11.11) rozpoczął się od integracji grupy. Chcąc uczcić Narodowe Święto Niepodległości, nasi uczniowie podarowali kotyliony hiszpańskim kolegom i nauczycielom oraz zaprezentowali symbolikę narodową i znaczenie tego dnia dla Polaków.
Następnie grupa udała się na zwiedzanie miasta, które zakończyło się wizytą w lokalnej manufakturze ceramiki – Ceràmiques Sedó.
12.11 uczestnicy mobilności wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do dumy Katalonii – Montserrat, gdzie podziwialiśmy walory przyrodnicze, turystyczne i kulturowe tego miejsca.

Mobilność uczniowska w Esparreguerze cd. #Erasmus+

Kolejne dni naszej wizyty w Institut El Castell. Środa obfitowała w zajęcia szkolne, poznaliśmy zasady funkcjonowania hiszpańskiej szkoły oraz historię i tradycje Katalonii. W ramach STEAM uczniowie w grupie polsko-hiszpańskiej piekli tradycyjne katalońskie ciasteczka oraz brali udział w warsztatach szyfrowania w ramach Science Week z wykorzystaniem antycznego rzymskiego Dysku Cezara. Mieliśmy również możliwość obserwacji z zapartym tchem lekcji sztuki scenicznej (taniec, drama, musical) w średniej szkole artystycznej Escola de Música i Dansa Municipal d’Esparreguera.
Czwartek sprzyjał jeszcze większej integracji, wraz z uczniami goszczącymi nas byliśmy na wycieczce w pięknej turystycznej miejscowości Sitges, gdzie przy sprzyjającej pogodzie zwiedzaliśmy zabytkowe zakątki i spędzaliśmy czas na plaży. Wieczorem była dyskoteka poprzedzona grą integracyjną związaną z zadaniami projektowymi.
Piątek był ostatnim dniem, który spędziliśmy w szkole. Rozpoczął się obserwacją lekcji robotyki prowadzoną metodą CLIL. Następnie uczniowie w parach polsko-hiszpańskich przygotowali dla siebie nawzajem płócienne torby ozdabiając je według własnych pomysłów. Na spotkaniu podsumowującym grupa naszych uczniów pokazała przygotowane przez siebie prezentacje dotyczące tradycji naszego regionu i udziału w projektach międzynarodowych. Pożegnanie było pełne emocji, łez wzruszenia i planów na dalszą współpracę.
Z Esparreguerry pojechaliśmy do Barcelony, gdzie spacerem na plażę rozpoczęliśmy swój pobyt w stolicy Katalonii.

Zakończenie pierwszej mobilności uczniowskiej, Hiszpania 2024

Ostatnie dwa dni pobytu w Hiszpanii to zwiedzanie Barcelony, czyli dawka historii i kultury katalońskiej. W sobotę (16.11) udało się nam zwiedzić Casa Batlló, wybrać się kolejką na Wzgórze Montjuïc oraz przejechać metrem, by o zmroku dotrzeć pod przepiękną Sagradę Familię. Niedzielne przedpołudnie (17.11) spędziliśmy na spacerze i odpoczynku na plaży. W godzinach popołudniowych udaliśmy się na lotnisko, aby wrócić do naszych domów.
Był to niesamowicie aktywny i ciekawy tydzień. Czas spędzony w Katalonii na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Rekrutacja do II mobilności uczniowskiej w roku szkolnym 2024/2025

Wyniki rekrutacji w ramach akredytacji Erasmus+

Job shadowing w Grecji w ramach akredytacji Erasmus+

Końcem lutego, nauczycielki naszej szkoły – p. Agata Rąpała, p. Renata Ludera i p. Anna Chruściel w ramach projektu Erasmus+ były na wizycie w szkole 7o Dimotiko Scholio Tripolis w Grecji. Podczas tego spotkania Job shadowing z dyrekcją, nauczycielami i uczniami szkoły, została nawiązana współpraca partnerska. Nauczycielki uczestniczyły w obserwacji zajęć lekcyjnych, min. była to edukacja włączająca, lekcje prowadzone metodą Freineta, wychowanie fizyczne, zajęcia projektowe dotyczące kultury greckiej, w tym tańca narodowego. Odbyła się również wspólna wycieczka do jaskini Kapsia oraz muzeum archeologicznego w miejscowości Tegea. Rozmowy z greckimi nauczycielami dotyczyły wymiany doświadczeń edukacyjnych, projektowych oraz planów przyszłej mobilności.

Comments are closed.