Pierwsza mobilność uczniowska w ramach akredytacji Erasmus+ w roku szkolnym 2024/2025 rozpoczęta
W dniu 10.11.2024 grupa 14 uczniów z 3 nauczycielkami – p. Agatą Rąpałą, p. Anną Chruściel i p. Moniką Mlaś-Bieniasz, wyjechała do Esparreguery w Hiszpanii, gdzie mieści się partnerska szkoła Institut El Castell.
Pierwszy dzień w szkole (11.11) rozpoczął się od integracji grupy. Chcąc uczcić Narodowe Święto Niepodległości, nasi uczniowie podarowali kotyliony hiszpańskim kolegom i nauczycielom oraz zaprezentowali symbolikę narodową i znaczenie tego dnia dla Polaków.
Następnie grupa udała się na zwiedzanie miasta, które zakończyło się wizytą w lokalnej manufakturze ceramiki – Ceràmiques Sedó.
12.11 uczestnicy mobilności wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do dumy Katalonii – Montserrat, gdzie podziwialiśmy walory przyrodnicze, turystyczne i kulturowe tego miejsca.
Mobilność uczniowska w Esparreguerze cd. #Erasmus+
Kolejne dni naszej wizyty w Institut El Castell. Środa obfitowała w zajęcia szkolne, poznaliśmy zasady funkcjonowania hiszpańskiej szkoły oraz historię i tradycje Katalonii. W ramach STEAM uczniowie w grupie polsko-hiszpańskiej piekli tradycyjne katalońskie ciasteczka oraz brali udział w warsztatach szyfrowania w ramach Science Week z wykorzystaniem antycznego rzymskiego Dysku Cezara. Mieliśmy również możliwość obserwacji z zapartym tchem lekcji sztuki scenicznej (taniec, drama, musical) w średniej szkole artystycznej Escola de Música i Dansa Municipal d’Esparreguera.
Czwartek sprzyjał jeszcze większej integracji, wraz z uczniami goszczącymi nas byliśmy na wycieczce w pięknej turystycznej miejscowości Sitges, gdzie przy sprzyjającej pogodzie zwiedzaliśmy zabytkowe zakątki i spędzaliśmy czas na plaży. Wieczorem była dyskoteka poprzedzona grą integracyjną związaną z zadaniami projektowymi.
Piątek był ostatnim dniem, który spędziliśmy w szkole. Rozpoczął się obserwacją lekcji robotyki prowadzoną metodą CLIL. Następnie uczniowie w parach polsko-hiszpańskich przygotowali dla siebie nawzajem płócienne torby ozdabiając je według własnych pomysłów. Na spotkaniu podsumowującym grupa naszych uczniów pokazała przygotowane przez siebie prezentacje dotyczące tradycji naszego regionu i udziału w projektach międzynarodowych. Pożegnanie było pełne emocji, łez wzruszenia i planów na dalszą współpracę.
Z Esparreguerry pojechaliśmy do Barcelony, gdzie spacerem na plażę rozpoczęliśmy swój pobyt w stolicy Katalonii.
Zakończenie pierwszej mobilności uczniowskiej, Hiszpania 2024
Ostatnie dwa dni pobytu w Hiszpanii to zwiedzanie Barcelony, czyli dawka historii i kultury katalońskiej. W sobotę (16.11) udało się nam zwiedzić Casa Batlló, wybrać się kolejką na Wzgórze Montjuïc oraz przejechać metrem, by o zmroku dotrzeć pod przepiękną Sagradę Familię. Niedzielne przedpołudnie (17.11) spędziliśmy na spacerze i odpoczynku na plaży. W godzinach popołudniowych udaliśmy się na lotnisko, aby wrócić do naszych domów.
Był to niesamowicie aktywny i ciekawy tydzień. Czas spędzony w Katalonii na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
no images were found
Rekrutacja do II mobilności uczniowskiej w roku szkolnym 2024/2025
Wyniki rekrutacji w ramach akredytacji Erasmus+

Job shadowing w Grecji w ramach akredytacji Erasmus+
Końcem lutego, nauczycielki naszej szkoły – p. Agata Rąpała, p. Renata Ludera i p. Anna Chruściel w ramach projektu Erasmus+ były na wizycie w szkole 7o Dimotiko Scholio Tripolis w Grecji. Podczas tego spotkania Job shadowing z dyrekcją, nauczycielami i uczniami szkoły, została nawiązana współpraca partnerska. Nauczycielki uczestniczyły w obserwacji zajęć lekcyjnych, min. była to edukacja włączająca, lekcje prowadzone metodą Freineta, wychowanie fizyczne, zajęcia projektowe dotyczące kultury greckiej, w tym tańca narodowego. Odbyła się również wspólna wycieczka do jaskini Kapsia oraz muzeum archeologicznego w miejscowości Tegea. Rozmowy z greckimi nauczycielami dotyczyły wymiany doświadczeń edukacyjnych, projektowych oraz planów przyszłej mobilności.
no images were found
Mobilność uczniowska Erasmus+, Granada, Hiszpania
29 marca grupa 10 uczniów z klas VII wraz z trzema nauczycielkami, p. Anną Chruściel, p. Moniką Mlaś-Bieniasz i p. Agatą Rąpałą, wyjechała do Hiszpanii w ramach programu Erasmus+. Pierwszy oraz ostatni dzień hiszpańskiej przygody uczestnicy spędzili w Maladze.
W dniach 31 marca – 4 kwietnia przebywali w malowniczej Granadzie. Gospodarzem mobilności była zaprzyjaźniona szkoła Colegio Sagrada Familia Pureza de María Granada – miejsce pełne otwartości, pasji i pozytywnej energii!
W trakcie pobytu kontynuowaliśmy współpracę w zakresie literatury, skupiając się na postaci i twórczości wybitnego hiszpańskiego poety i dramaturga – Federico Garcíi Lorci. Kulminacyjnym punktem była wizyta w Huerta de San Vicente, domu rodzinnym pisarza, który obecnie pełni funkcję muzeum. To wyjątkowe miejsce pozwoliło nam jeszcze głębiej zrozumieć kontekst jego twórczości oraz znaczenie, jakie miał dla kultury hiszpańskiej.
Nie mogło również zabraknąć wizyty w słynnej twierdzy Alhambra – perełce architektury mauretańskiej, która nas absolutnie zachwyciła! Spacerując po jej dziedzińcach i ogrodach, mogliśmy lepiej zrozumieć historyczny i kulturowy kontekst Granady, co doskonale uzupełniło naszą edukacyjną przygodę.
Uczniowie nie tylko doskonalili swoje umiejętności językowe, ale przede wszystkim zdobywali nowe doświadczenia, poznawali rówieśników z innych krajów i odkrywali hiszpańską kulturę „od kuchni”. Był to czas pełen inspirujących zajęć, integracji i uśmiechu – a wszystko to w magicznej scenerii Granady u stóp Alhambry.
To doświadczenie na długo pozostanie w naszej pamięci i z pewnością zaprocentuje w przyszłości!
Comments are closed.