4 czerwca 2022r. dwunastu uczniów z klas VIII wraz z trzema nauczycielkami – p. Moniką Mlaś-Bieniasz, p. Agatą Rąpałą i p. Beatą Turek udało się do Hiszpanii, by realizować założenia projektu POWER. Po przylocie do Barcelony pojechali do Tarragony, gdzie spędzili dwa dni poznając hiszpańską kulturę.

5 czerwca, czyli drugi dzień mobilności uczniów w ramach projektu POWER, grupa przebywająca w Hiszpanii spędziła w całości na zwiedzaniu pięknej Tarragony. Spacerując podziwialiśmy urokliwe zakątki miasta. Był także czas na zakup pamiątek. Jednak najbardziej wyczekiwanym punktem tego dnia była wizyta na plaży i wodne szaleństwa przy sprzyjającej, letniej już pogodzie. Podsumowując, była to bardzo aktywna niedziela.

Trzeci dzień to dalsze zwiedzanie Tarragony, czyli rozkoszowanie się pięknymi zakątkami miasta. Podziwialiśmy malownicze widoki wokół i korzystaliśmy ze słonecznej pogody. Po południu natomiast udaliśmy się do Batei, gdzie od wtorku (7 czerwca) rozpoczynały się dla naszych uczniów zajęcia w partnerskiej szkole wraz z hiszpańskimi kolegami.

Kolejny dzień mobilności w szkole partnerskiej w Batei to m. in. zajęcia integracyjne w języku angielskim i hiszpańskim oraz zapoznanie z historią miasteczka podczas spaceru po malowniczej okolicy. Uczniowie podzieleni na zespoły rozwijali komunikację i doskonalili pracę w grupie. Po południu młodzież z obu szkół spędziła wspólnie czas wolny.

8 czerwca, kolejny dzień pobytu w Batei to przygotowanie do rywalizacji Robot Sumo i pierwsze testowe walki robotów. Każda grupa włożyła wiele starań w swój projekt. Przerwy międzylekcyjne uczniowie spędzali na boisku szkolnym, gdzie odbywały się rozgrywki hiszpańsko-polskie. Po zajęciach uczniowie wraz z nauczycielami udali się na wspólny lunch do miejscowej restauracji. Popołudnie uprzyjemniła wizyta u lokalnego winiarza Altavins Viticultors, gdzie przedstawiono proces produkcji wina. Zwieńczeniem dnia pełnego wrażeń był spacer o zachodzie słońca po malowniczej okolicy.

Czwartek (9 czerwca) rozpoczął się od zajęć szkolnych, podczas których uczniowie ulepszali wykonane dzień wcześniej modele robotów i sprawdzali czy są gotowe do finałowych walk. Przedstawiciele grup brali udział w zajęciach sterowania dronami. Wolne popołudnie w iście letniej aurze sprzyjało integracji boguchwalskiej i batejskiej młodzieży: piłka nożna, spacery, wizyta w domu jednego z uczniów. Wierzymy, że wspólnie spędzony czas zaowocuje wieloletnimi przyjaźniami.

10 czerwca (piątek) to ostatni dzień zajęć szkolnych z naszymi hiszpańskimi partnerami. Z samego rana, gdy jeszcze temperatura na to pozwalała, odbyła się krótka wyprawa po malowniczej okolicy. Po powrocie z ciekawej wędrówki nastąpiło podsumowanie tygodniowej pracy. Polsko-hiszpańskie zespoły rozegrały emocjonujące pojedynki robotów. Na zakończenie zostały rozdane certyfikaty uczestnictwa w projekcie. Piątkowe popołudnie natomiast upłynęło pod znakiem pożegnań.

W sobotę, 11 czerwca, wczesnym rankiem uczestnicy projektu udali się na lotnisko w Barcelonie. Następnie drogą powietrzną szczęśliwie dotarli do Krakowa, skąd busem pojechali do Boguchwały. Podróż przebiegła spokojnie i cała grupa planowo pojawiła się na parkingu przy kościele, gdzie czekali stęsknieni rodzice naszych uczniów.
Tym samym nasza II mobilność w ramach projektu POWER została zakończona!!