Od kilku lat nasza szkoła prężnie działa na międzynarodowej arenie realizatorów projektów Erasmus+ oraz POWER. Czujemy, że nasza ciężka praca jest doceniana przez dzieci, rodziców, nauczycieli, ale też środowisko lokalne. Widzimy, że jest to aktywność, której brakowało w szkole. Ważnym aspektem realizacji tych działań jest ich prawidłowe raportowanie, a w dalszej kolejności ocena ze strony Narodowej Agencji. Czujemy dumę z otrzymanej oceny jakościowej jednego z naszych projektów. W imieniu całego Zespołu Projektowego dziękujemy wszystkim zaangażowanym w działania projektowe oraz zachęcamy do lektury.  

Podsumowanie oceny jakościowej  

Realizacja projektu „CLIL – nasza szansa na przekroczenie granic…” była w pełni zgodna z zasadami programu Erasmus+ sektor Edukacja Szkolna, Akcja 1. Informacje zawarte w raporcie są jasne i kompletne. Beneficjent zastosował podstawowe zasady określone w Standardach jakości. Beneficjent zastosował Standardy jakości w celu prawidłowego zarządzania mobilnościami oraz przygotowania uczestników do mobilności. Podział zadań został opisany w sposób poprawny, dosyć konkretny. Określono poszczególne działania oraz osoby odpowiedzialne. Zapewnione zostało wsparcie logistyczne adekwatne do skali realizowanego projektu. Uczestnikom zapewniono przygotowanie merytoryczne, organizacyjne oraz językowe. Zrealizowane działania były spójne z celami projektu. Główne działania projektowe to wyjazdy typu kursy i job shadowing. W ramach projektu odbyło się 15 mobilności kadry. Kurs językowy dla 8 nauczycieli z zakresu pogłębienia umiejętności językowych wraz z elementami CLIL oraz obserwacja pracy szkoły hiszpańskiej – 7 nauczycieli. Cele zdefiniowane na etapie składania wniosku zostały osiągnięte. Efekty uczenia się zostały opisane w sposób bardzo szczegółowy. Beneficjent starał się podać przykłady zmian, które dokonały się w szkole wskutek działań projektowych. Wpływ projektu opisano w sposób uporządkowany, ciekawy i konkretny. Beneficjent przekonuje odbiorcę, że projekt był potrzebny, a działania realizowane w jego obrębie miały sens i znaczenie i zorientowane były nie tylko na ogólne potrzeby placówki, ale też uczestników mobilności, czy pozostałych osób wchodzących w skład społeczności szkolnej. Bardzo ciekawie i realistycznie opisano w raporcie podjęte działania informacyjno – promocyjne. Pokazano w tym również działania mające zapewnić określony wpływ na młodzież. Beneficjent zastosował Standardy jakości w zakresie dzielenia się rezultatami i wiedzą o programie.
Z przyjemnością informujemy, że Państwa projekt został uznany za przykład dobrej praktyki i może służyć innym organizacjom jako źródło inspiracji.