Wreszcie razem! Po tylu dniach oczekiwania na powrót do szkoły wyjeżdżamy na wycieczkę. Radośni zajmujemy miejsca w autokarze i w podróż. W planie Roztocze – piesza wędrówka (ok. 10 km.). Przestrzeń, światło, słońce, wolność, piękna przyroda… bez maseczek… aż dech zapiera. Wędrujemy leśną drogą w ten piękny poranek w Dniu Dziecka, słuchając interesujących opowieści przewodnika PTTK o historii; o ptakach, zwierzętach, roślinach, drzewach, życiu mrówek; o tym, jak odróżnić ślad od tropu. Dochodzimy do Florianki. Cieszy nas widok pasących się koni i źrebaczków, które przyjaźnie podchodzą do ogrodzenia, pozwalają się głaskać oraz karmić. Po odpoczynku ruszamy duktem leśnym w kierunku miejscowości Sochy. Odwiedzamy tu miejscowy cmentarz. Słuchamy opowieści o masowym pomordowaniu ludności cywilnej, połączonej z niszczeniem mienia, dokonanym przez okupantów niemieckich 1 czerwca 1943 roku. Chwilą ciszy i modlitwą uczciliśmy ich pamięć. Kolejny punkt wycieczki to Zwierzyniec. Zatrzymujemy się na chwilkę przy stawach „Echo”. Potem spacer w kierunku kościoła „na wodzie”. Zatrzymujemy się jeszcze przy pomniku „zniszczenia szarańczy”. Potem chwila wolna na regenerację sił i posiłek. Powrotna droga mija prędko. Słychać gwar, rozmowy, śmiech. Tego nam trzeba było. Warto też wspomnieć, że, aby osłodzić nam ten wyjątkowy Dzień Dziecka, zostaliśmy obdarowani soczkami od szkoły oraz słodyczami od organizatorów wycieczki. Nasze panie wychowawczynie A. Bożek i L. Lesiak już zapowiedziały kolejny wspólny wyjazd  w dniu 22.06.2021 r.